nhow London: een voorproefje van Londens hipste, nieuwe design & lifestyle hotel

Het design concept van het hotel ‘London Reloaded’ geeft op een eigentijdse manier uiting aan de traditionele Londense cultuur

Hoofddorp, 9 mei 2019. Op 7 mei jl.  gaven Maarten Markus, Managing Director Northern Europe van NH Hotel Group en James Soane, directeur bij Project Orange, een exclusieve sneak peek van het langverwachte nhow London op het bouwterrein. Het hotel ligt aan 250 City Road, op de grens met het bruisende Shoreditch,  dichtbij Londens levendigste buurten.

Inspelend op de behoefte aan een uniek, eersteklasontwerp, zal nhow London bezoekers in  extase brengen en een nieuwe hotspot voor Londense creatievelingen vormen. De inrichting van het hotel, die op een eigentijdse manier uiting geeft aan traditionele aspecten van de Londense cultuur, heeft het van het thema ‘London Reloaded’ en verrast gasten met niet-alledaagse onderdelen, zoals een Big Ben-raket en een eigen gerobotiseerde butler genaamd Henry.

Aangezien Londen een van de meest energieke en vooruitstrevende steden ter wereld is, moesten wij de creatieve energie van de stad zien te evenaren om reuring te veroorzaken, ook op het gebied van kunstmatige intelligentie. Kunstmatige intelligentie lijkt alom aanwezig te zijn en iedereen heeft het over robots. Omdat wij vooroplopen in de hospitality industrie, hebben wij besloten om de volgende stap te zetten en een robot in te zetten: Henry. We zullen hem als verrassend element tijdens onze guest relations services inzetten,” zegt Maarten Markus over het besluit om fors te investeren in ongewone design elementen.

Het nieuwe hotel, dat volgens de planning in de nazomer van 2019 zijn deuren opent telt 190 kamers, waarvan de Royal Garden Suite dat zich op de bovenste verdieping van het hotel bevindt, de meest exclusieve is.

190507-nhowLondon-068.jpg
190507-nhowLondon-091.jpg

Foto 1: Van links naar rechts: Hermann Spatt (General Manager nhow London); Maarten Markus (Managing Director Northern Europe); James Soane (Director at Project Orange) / Credit Owen Billcliffe Photography. Foto 2: Henry de robot butler / Credit Owen Billcliffe Photography

nhowLondonset-up.jpg
190507-nhowLondon-180.jpg

Foto’s: nhow London feest set-up / Credit Owen Billcliffe Photography

De hotelketen heeft Project Orange de oprdacht gegeven om hun visie op 'onverwacht design' tot leven te brengen. Directeur James Soane licht het project als volgt toe: "nhow London vroeg om tot de verbeelding sprekende verhalen om het begrip 'London reloaded' vorm te geven. We werden gestimuleerd om een aantal 'theatrale' ruimtes voor de Instagram-generatie te ontwikkelen. Alle ruimtes zijn verhalenderwijs met elkaar verbonden, op een manier die de bekende herkenningspunten van Londen omtovert in dramatische, in het oog springende objecten. Dit zal leiden tot een speels en inspirerend hotel, dat gasten bij de steeds veranderende dynamiek van de stad zal betrekken."

Iconisch Londen in een nieuw jasje – de inspiratie achter nhow London

Kleurrijke texturen in kamers worden afgezet tegen hedendaagse kunst en laten daarmee een onvergetelijke versie van Londen zien. Punk komt zij aan zij te staan met hightech, en graffiti met onconventionele portretten van vroegere vorsten. De gedurfde en frisse inrichting van het hotel is geïnspireerd door traditionele Britse iconen, zoals het Britse koningshuis, de metro en andere herkenningspunten van Londen. Alle ruimtes krijgen een onconventionele, eigentijdse draai, met een aantal bijzonderheden, zoals een 'Big Ben'-raket in de lobby, tafels met rijmen in Cockneydialect en grote klokvormige lampen, een herinnering aan de beroemde kerkklokken van de stad.

Klik op de onderstaande link om de video van nhow London te bekijken.

Favicon for youtube.com nhow london youtube.com

nhow London: het eerste nhow hotel in het Verenigd Koninkrijk

nhow London is het eerste nhow hotel dat in het Verenigd Koninkrijk zijn deuren opent. Na deze opening telt het nhow merk vijf hotels in: Berlijn, Milaan, Rotterdam en het recent geopende nhow Marseille. De opening van nhow Amsterdam RAI staat gepland voor het eerste kwartaal in 2020. Dit wordt gevolgd door nhow Brussel in hetzelfde jaar. In 2021 zal het 375 kamers tellende nhow Frankfurt, het tweede nhow hotel in Duitsland, zijn deuren openen. Verder staan er de komende drie jaar nhow hotels in Rome, Santiago de Chile en Lima op de planning.

Media Kit

190507-nhowLondon-Selects-002.jpg
190507-nhowLondon-Selects-010.jpg

Foto: Slaapkamer / Credit Owen Billcliffe Photography / Render: nhow London lobby / Credit Project Orange

190507-nhowLondon-230.jpg
nhowLondon.jpg
1602 NHow GF Stage 3 2017-01-26 19040700000 (edited).jpg

Foto 1: nhow London buitenkant / Owen Billcliffe Photography

Renders: Bar en lobby / lobby met op maat gemaakte kunst en meubels/ Credits Project Orange

Met ruim 350 hotels is NH Hotel Group een internationale speler en toonaangevende operator van hotels in Europa en Amerika. Sinds 2019 werkt NH Hotel Group samen met Minor Hotels aan de integratie van hun hotelmerken onder één overkoepelend bedrijfsmerk dat inmiddels in meer dan vijftig landen over de hele wereld vertegenwoordigd is. Samen hebben de twee groepen meer dan 500 hotels in hun portefeuille, die in acht merken zijn ondergebracht: NH Hotels, NH Collection, nhow, Tivoli, Anantara, Avani, Elewana en Oaks.

Over nhow hotels

nhow is de naam waaronder de meest iconische hotels van de hotelketen in de markt worden gezet. Geïnspireerd door de steden waarin ze zijn gevestigd, ontworpen door de meest creatieve geesten van dit moment - o.a. Foster+Partners, OMA (opgericht door Rem Koolhaas), Karim Rashid, Sergei Tchoban en Matteo Thun - is nhow zowel een hotel als een onconventionele samenkomst van creativiteit die een alternatieve vorm van toerisme biedt. Niets in een nhow hotel is alledaags. Iconisch, inspirerend en verrassend, van de receptie tot de kamers, de lobby, de restaurants, de gangen en de vergader- en creatieve ruimtes. Hoewel alle gasten nhow verschillend zullen beleven, hebben al deze ervaringen de 'wow'-factor gemeen. nhow-hotels zijn al snel oriëntatiepunten voor zelfontdekking, geëxperimenteer en creativiteit, omdat ze in belangrijkste opkomende stedelijke gebieden liggen.

Over Project Orange

Project Orange bestaat uit twaalf architecten en vormgevers die vanuit hun studio in Shoreditch verhalen vertellen, vaak van binnenuit, en daarbij lokale materialen, folklore en kennis tot een origineel en boeiend geheel smeden. Hun veelzijdige aanpak wordt onderbouwd door een gedegen technische logica, gezond verstand en ruimtelijk inzicht. De studio, met klanten uit Rusland, India, Duitsland en Ierland, is nauw betrokken bij elke fase van het ontwerpproces, van ontwerpen, tekenen en onderhandelen tot aan het uitwisselen van ideeën. De studio, die in 1997 is opgericht met het oogmerk om een provocerende, open en onderzoeksgerichte studio te worden, neemt het milieu zeer serieus en werkt met andere partijen samen om zijn ecologische voetafdruk tot een minimum te beperken. James Soane is ook Director of Critical Practice van de New London School of Architecture, die staat voor een revolutionair onderwijsmodel dat wetenschap en praktijk met elkaar verbindt.