nhow Brussels Bloom opent ‘The Creative Hub: room for art’

een onconventionele hotelervaring met bijpassend interieur en verschillende creaties op iedere verdieping

Brussel, 17 juni 2021. Vandaag is nhow Brussels geopend, een hotel dat kunst in alle vormen viert. Ondergedompeld worden in een wereld van creativiteit en inspiratie, dat is de unieke ervaring die dit viersterrenhotel biedt. Gelegen in de Botanique-wijk, het culturele centrum van Brussel, is nhow Brussels Bloom een plek waar reizigers, zakenmensen en (lokale) artiesten samenkomen om hun creativiteit te delen en nieuwe inspiratie op te doen. Het hotel behoort tot nhow, het onconventionele lifestyle merk van NH Hotel Group.

RSTV_NH_nhow-brussels_006.jpg
_E5A2298-2-HDR.jpg

Foto’s van links naar rechts: nhow room en entree kamer / Credits: NH Hotel Group

Unieke kunstervaring

‘The Creative Hub: room for art’  is een plek waar verschillende soorten creativiteit samenkomen, net als dat er diverse mensen bij elkaar komen: locals, toeristen en zakelijke reizigers. Iedereen die onconventionele kunstvormen kan waarderen, zal zich zeker thuisvoelen in het hotel. nhow Brussels Bloom is daarnaast zeer centraal gelegen: het bevindt zich op een treinreis van 15 minuten van Brussels Airport en op slechts 10 minuten lopen van Station Brussel Noord.

De kamers zijn ingericht als het atelier van een kunstenaar. Bij binnenkomst is er een explosie aan kleuren en prints, terwijl het slaapgedeelte juist een lege canvas is, wachtend op haar kunstenaar. In elke slaapkamer hangt een uniek schilderij, dat door de rustige omgeving alle aandacht krijgt. De badkamer is geïnspireerd op de werkplek van de fotograaf, de doka. Een mysterieuze, donkere kamer met hier en daar een spatje kleur. De creativiteit wordt geprikkeld door verschillende polaroid foto’s aan de muur en nodigt de gasten uit om eigen nhow badkamer momenten te creëren.

Elke verdieping is geïnspireerd door een andere kunstvorm. Het thema is overal in verwerkt, vanaf de lift tot de kamers. Jessica Thacker, artiest uit Londen, heeft de zevende verdieping vormgegeven met haar abstracte schilderijen, geïnspireerd door hedendaagse muziek. nhow Brussels Bloom zal in de toekomst voor haar andere verdiepingen met verschillende opkomende artiesten gaan werken.

_E5A2069-2-HDR.jpg
_E5A0627.jpg

Foto’s van links naar rechts: Junior Suite met kunst van Jessica Thacker en uitzicht over de Botanische tuin vanuit hotel / Credits: NH Hotel Group

Geïnspireerd in nhow Brussels Bloom

Het hotel telt 305 kamers en 12 meetingruimtes waar ongeveer 350 personen kunnen samenkomen. Voor digitale en hybride evenementen heeft het hotel het grootste scherm in heel Brussel van 17 bij 4 meter. Gasten kunnen tijdens hun verblijf kiezen uit twee restaurants: het hotelrestaurant voor het ontbijt en een bar-restaurant voor een drankje en een lichte maaltijd of hapjes. Het hotelrestaurant is een uitzonderlijke, creatieve ervaring op zichzelf. Graffiti artiest Diezijner x With Jeej heeft de muren, pilaren en de cheat day wagen, waar je allerlei soorten pannenkoeken en wafels kunt halen, voorzien van zijn unieke graffiti-kunst. Jeroen van der Knaap van With Jeej: “Ik vond het te gek om het ontbijtrestaurant tijdens de renovatie onder handen te nemen, en in volledige vrijheid het ontbijt voor de hotelgasten om te zetten in een creatieve en inspirerende ervaring.” Gasten kunnen tijdens hun verblijf zelf kunst creëren: via de creatieve roomservice van het hotel kunnen verfmaterialen en een ezel worden besteld. Sporten kan op de 8e verdieping in een compleet uitgeruste sportschool, met een prachtig uitzicht over de stad.

_E5A1618.jpg
_E5A1679.jpg

Foto’s van links naar rechts: cheat day wagen en zithoek in het ontbijtrestaurant / Credits: NH Hotel Group

Artistieke kameleon pronkt op de voorgevel

Elk nhow-hotel is inspirerend, verrassend en past zich net als een kameleon aan aan haar omgeving. Daarom is Patch dé belichaming van het merk nhow in Brussel: een kleurrijke kameleon. Met haar indrukwekkende uiterlijk vertegenwoordigt de kameleon de merkwaarden van nhow: zelfontdekking, verandering en creativiteit. Patch pronkt op de gevel van het hotel en is 's nachts verlicht. Het is een unieke manier om de aandacht te vestigen op het gloednieuwe hotel nhow Brussels Bloom.

_E5A2646-2-HDR.jpg
_E5A1435.jpg

Foto’s van links naar rechts: Patch de kameleon op de voorgevel en receptie / Credits: NH Hotel Group

Uitbreiding van het nhow-merk

Het merk nhow is het lifestylemerk van NH Hotel Group en blijft constant groeien. Momenteel zijn er zes hotels in Berlijn, Milaan, Rotterdam, Marseille, London en Amsterdam. In 2022 opent het tweede nhow hotel in Duitsland haar deuren: nhow Frankfurt, met als thema ‘The art of money’. Voor de komende drie jaar staan er nog meer nhow hotels gepland in Rome, Santiago de Chile en Lima.

Voor meer informatie en voor reserveringen, ga naar: www.nhow-hotels.com/nl/nhow-brussels

Volg ons op Instagram via: https://www.instagram.com/nhowbrussels