NH HOTEL GROUP OPENT ZOMER 2019 EERSTE NHOW HOTEL IN GROOT-BRITTANNIË

nhow London geeft een moderne twist aan traditionele Britse iconen

Hoofddorp, 18 december 2018. nhow London, een viersterrenhotel in Londen met 190 kamers behorend tot het design- en lifestylemerk van NH Hotel Group, wordt naar verwachting in de zomer van 2019 geopend.  Het hotel is gelegen tussen de City, Islington en Shoreditch, en maakt deel uit van het project 250 City Road, ontworpen door het befaamde architectenbureau Foster + Partners van Sir Norman Foster. nhow London wordt het tweede hotel van NH Hotel Group in Groot-Brittannië. Het thema is London Reloaded, het design is een combinatie van traditionele Britse iconen met hedendaagse elementen.

1602 NHow GF Stage 3 2017-01-26 19040700000 (edited).jpg

Traditionele Britse stijl ontmoet street art

Architect James Soane, mededirecteur van het in Londen gevestigde interieurarchitectenbureau Project Orange, is samen met zijn team verantwoordelijk voor het interieurontwerp van nhow London. Het acht verdiepingen tellende hotel beschikt over 190 kamers, een restaurant, bar, fitnesszaal en ruimtes voor evenementen en vergaderingen.

De sculptuur van een ‘Big Ben’-raket is één van de meest iconische elementen van de lobby. Een eclectisch samenspel van kleurrijke meubels op vloerkleden met gepixelde patronen nodigt de gasten uit om te relaxen, terwijl de led-open haard met houten ombouw een ontspannen sfeer creëert.

Het restaurant – The Bell – is een vrijzinnige versie van de traditionele Britse pub, met groene lederen stoelen die door de ruimte kunnen kronkelen en tafels waarop in authentiek Cockney dialect verzen zijn weergegeven. De ruimte wordt sfeervol verlicht door grote goudkleurige armaturen in de vorm van een kerkklok, een verwijzing naar de beroemde kerkklokken van de stad. In contrast hiermee is de centrale pilaar voorzien van een raster met led-pixels dat steeds veranderende bewegende beelden genereert.

Bekijk HIER het designconcept voor nhow London.

Maarten Markus, Managing Director Northern Europe van NH Hotel Group, is zeer enthousiast met deze op aankomende uitbreiding van het nhow-portfolio naar de populaire Britse markt: “De levendige, internationale metropool Londen is de perfecte locatie voor een nhow-hotel. Kosmopolitische steden zijn per definitie dynamisch en brengen voortdurend nieuwe culturele, sociale en artistieke trends voort. Onze nhow-hotels zijn tegelijkertijd een uiting van en een maatstaf voor deze urban dynamiek. nhow London weerspiegelt zowel het industriële verleden als de technologische toekomst van de locatie en wordt een creatieve hotspot voor de omgeving.”

Nhow Bedroom chevron 5.jpg
Nhow Bedroom chevron 6.jpg

Verwacht het onverwachte

Net als in de andere nhow-hotels kunnen gasten genieten van verrassende, grensverleggende details en services. Architect James Soane van Project Orange legt uit: “nhow London heeft een uniek interieurconcept, dat perfect is afgestemd op de locatie. Kunst en design vertellen een verhaal en prikkelen de zintuigen. Er is een dynamische smeltkroes gecreëerd om gasten te verrassen en te inspireren.” In de kamers zijn kleurrijke stoffen en andere materialen samengevoegd met hedendaagse kunst, waardoor een onvergetelijke versie van Londen ontstaat. Punk ontmoet hightech en graffiti duikt op naast onconventionele afbeeldingen van monarchen uit het verleden.

Restaurant View 2  FINAL.jpg
1602 NHow GF Stage 3 2017-02-22 15304300000.jpg

Uitbreiding van het design- en lifestylemerk nhow

nhow is het stedelijke design- en lifestylemerk van NH Hotel Group. Elk nhow-hotel heeft een unieke eigen identiteit, ontleend aan de stad waarin het hotel is gevestigd. De nhow-hotels van NH Hotel Group zijn in dat opzicht echt baanbrekend te noemen, dankzij de combinatie van stedelijke trends met hedendaagse architectuur en ontwerpen van gerenommeerde trendsetters zoals Matteo Thun (nhow Milano), Rem Koolhaas (nhow Rotterdam/nhow Amsterdam RAI), Karim Rashid (nhow Berlin) en Teresa Sapey (nhow Marseille). Met hun opvallende ontwerp geven nhow-hotels vorm aan hun omgeving en worden ze geliefde hotspots en bestemmingen voor zowel reizigers als de lokale bevolking.

Bij het ontwerpen van nhow-hotels werkt NH Hotel Group samen met Enrique Tellechea, oprichter van het merkadviesbureau The Null, dat het merk nhow top-down opbouwt. In een nhow-hotel is niets voorbestemd. Alles is onverwacht, iconisch, inspirerend en verrassend, van de lobby, gangen en kamers tot de restaurants, vergaderzalen en creatieve ruimtes. De nhow-ervaring is uniek voor elke gast, maar heeft voor iedereen één ding gemeen: de wow-factor. Omdat nhow-hotels gesitueerd zijn in belangrijke stedelijke gebieden die een transformatie ondergaan, ontwikkelen ze zich al snel tot oriëntatiepunten voor zelfontdekking, het experiment en creativiteit.

High-resolution renderings zijn digitaal beschikbaar in onze newsroom.

NH Hotel Group (www.nhhotelgroup.com) is een toonaangevende operator van hotels op stedelijke locaties en een gevestigde multinationale speler. Het bedrijf beheert bijna 350 hotels en ongeveer 55.000 kamers in 28 markten in Europa, Noord- en Zuid-Amerika, Afrika en Azië, waaronder op topbestemmingen als Amsterdam, Barcelona, Berlijn, Bogota, Brussel, Buenos Aires, Boedapest, Düsseldorf, Frankfurt, Londen, Madrid, Mexico-Stad, Milaan, München, New York, Praag, Rome en Wenen.

Over Minor Hotels Europe & Americas - Northern Europe

Minor Hotels is a global hospitality group operating over 550 hotels, resorts and residences in 56 countries, pursuing its vision of crafting a more passionate and interconnected world. As a hotel owner, operator and investor, Minor Hotels fulfils the needs and desires of today’s global travellers through its diverse portfolio of eight hotel brandsAnantara, Avani, Elewana Collection, NH, NH Collection, nhow, Oaks and Tivoliand a collection of related businesses. Minor Hotels is rapidly accelerating its global growth ambitions, aiming to add more than 200 hotels by the end of 2026.

Minor Hotels is a proud member of the Global Hotel Alliance (GHA), the world's largest alliance of independent hotel brands, and participates in the GHA DISCOVERY loyalty programme.

For more information, please visit minorhotels.com and connect with Minor Hotels on Facebook and LinkedIn.

Minor Hotels ist eine internationale Hotelgruppe, die über 550 Hotels, Resorts und Residenzen in 56 Ländern betreibt und als Vision das Ziel einer passionierteren und vernetzteren Welt verfolgt. Als Hoteleigentümer, -betreiber und - investor mit einem vielfältigen Portfolio aus acht Hotelmarken - Anantara, Avani, Elewana Collection, NH, NH Collection, nhow, Oaks und Tivoli - sowie einer Reihe damit verbundener Geschäftsbereiche deckt Minor Hotels die Bedürfnisse und Wünsche der Reisenden von heute ab. Minor Hotels beschleunigt sein globales Wachstum und strebt an, bis Ende 2026 mehr als 200 Hotels zu eröffnen.

Minor Hotels ist stolzes Mitglied der Global Hotel Alliance (GHA), der weltweit größten Allianz unabhängiger Hotelmarken, und nimmt am GHA DISCOVERY Treueprogramm teil.

Weitere Informationen finden sich online unter minorhotels.com sowie auf Facebook und LinkedIn.

Over Minor Hotels:

Minor Hotels is een wereldwijde hospitality groep met meer dan 550 hotels, resorts en residenties in 56 landen, die haar visie nastreeft om een meer gepassioneerde en onderling verbonden wereld te creëren. Als eigenaar, exploitant en investeerder van hotels vervult Minor Hotels de behoeften en wensen van de hedendaagse wereldwijde reizigers door middel van haar diverse portfolio van acht hotelmerken - Anantara, Avani, Elewana Collection, NH, NH Collection, nhow, Oaks en Tivoli - en een verzameling van gerelateerde bedrijven. Minor Hotels versnelt snel haar wereldwijde groeiambities en streeft ernaar om tegen het einde van 2026 meer dan 200 hotels toe te voegen.

Minor Hotels is een trotse lid van de Global Hotel Alliance (GHA), 's werelds grootste alliantie van onafhankelijke hotelmerken, en neemt deel aan het GHA DISCOVERY loyaliteitsprogramma.

Voor meer informatie, bezoek alstublieft minorhotels.com en volg Minor Hotels op Facebook en LinkedIn.