NH HOTEL GROUP KONDIGT DE EXPLOITATIE DOOR THE ENTOURAGE GROUP AAN VOOR DE BOVENSTE VERDIEPING VAN ICONISCH NIEUW HOTEL NHOW AMSTERDAM RAI

Amsterdam, 7 mei 2019. Met gepaste trots kondigt NH Hotel Group aan dat THE ENTOURAGE GROUP met twee nieuwe concepten, een restaurant & bar en een sky lounge & bar, de bovenste verdieping in het iconische nhow Amsterdam RAI zal lanceren. De nieuwe concepten komen op de 24e verdieping en bieden in een open ruimte van 1.000 m² een spectaculair panoramisch uitzicht over de stad Amsterdam.

0Y8A1014.JPG
  • JPG
0Y8A1020.JPG
  • JPG

Foto’s: Herman Klok (NH Hotel Group) en Yossi Eliyahoo (THE ENTOURAGE GROUP)

Herman Klok, Regional Director of Operations voor Amsterdam, Verenigd Koninkrijk en Zwitserland van NH Hotel Group en Yossi Eliyahoo, oprichter en mede-eigenaar van THE ENTOURAGE GROUP, ondertekenden donderdag 2 mei jl. de overeenkomst. Viersterrenhotel nhow Amsterdam RAI, dat volgens de planning in het eerste kwartaal van 2020 zijn deuren opent, beschikt verder over een bar op de 1e verdieping, ontbijt-, lunch en dinerfaciliteiten op de 17e en Meeting & Event services inclusief F&B op de 23e verdieping - dit alles geëxploiteerd door NH Hotel Group. nhow Amsterdam RAI behoort tot het nhow merk met 'disruptive' en uitzonderlijke design- en lifestylehotels, ontworpen door bekende architecten als Matteo Thun, Rem Koolhaas en Karim Rashid.

Maarten Markus, Managing Director Northern Europe van NH Hotel Group, kijkt uit naar de samenwerking. “De keuze om samen te werken met THE ENTOURAGE GROUP voor nhow Amsterdam RAI ligt voor de hand. Zowel in Amsterdam als in het buitenland hebben ze aangetoond succesvolle concepten te lanceren. Het is duidelijk dat horecagoeroe Eliyahoo een voorbeeldfunctie heeft voor culinaire belevenissen in Amsterdam, voor zowel lokale als internationale fijnproevers. Daarnaast past ons 'disruptive' nhow lifestylemerk zich als een soort kameleon aan aan de trends en behoeften van zijn omgeving, en dat sluit aan bij de wijze waarop THE ENTOURAGE GROUP zijn restaurantconcepten benadert. Ik kijk uit naar de vooruitstrevende gerechten en drankjes die Yossi Eliyahoo en zijn team van THE ENTOURAGE GROUP in petto hebben.”

Yossi Eliyahoo, oprichter en mede-eigenaar van THE ENTOURAGE GROUP zegt “wij zijn in de wolken, letterlijk, de samenwerking tussen THE ENTOURAGE GROUP en nhow Amsterdam RAI aan te kondigen. Met de introductie van twee gloednieuwe concepten op de bovenste verdieping van het grootste nieuwbouwhotel in de Benelux en een multiculturele hotspot voor de lokale Amsterdammer, zakenreizigers en toeristen, gaan wij een unieke ervaring neerzetten.”

OVER THE ENTOURAGE GROUP

THE ENTOURAGE GROUP is een uniek hospitality-imperium beroemd om het creëren van internationaal gerenommeerde eet- en drinkconcepten over de hele wereld. De brede expertise van de groep is het resultaat van jarenlange ervaring met hospitalitymanagement en -exploitatie en fine-dining. Eigenaren-oprichters Yossi Eliyahoo en Liran Wizman inspireren, samen met CEO Stephanie Pearson, THE ENTOURAGE GROUP om een nieuwe standaard voor de moderne hospitality te zetten. De huidige portfolio omvat in totaal 9 merken: MOMO Restaurant, Bar & Lounge, IZAKAYA Asian Kitchen & Bar (Amsterdam, Hamburg, Ibiza en München), THE BUTCHER, THE BUTCHER West, THE BUTCHER Nine Streets, THE BUTCHER Social Club, THE BUTCHER Berlin, THE BUTCHER Ibiza en THE BUTCHER On Wheels, SHIRKHAN, MR PORTER (Amsterdam en Barcelona), de met een Michelinster bekroonde THE DUCHESS, MAD FOX Club, Toni Loco en Bepita. Dubai en Milaan staan op het lijstje van toekomstige vestigingen. Vanwege het succes van de groep kreeg oprichter Yossi Eliyahoo bij de prestigieuze Entrée Hospitality Awards 2015 de onderscheiding ‘Hospitality Entrepreneur of the Year’.

OVER NH HOTEL GROUP

NH Hotel Group is een gevestigde multinationale speler en een toonaangevende operator van hotels op stedelijke locaties in Europa en Amerika, waar het meer dan 350 hotels exploiteert. Sinds 2019 werkt de onderneming samen met Minor Hotels aan de integratie van hun hotelmerken onder één overkoepelend bedrijfsmerk met aanwezigheid in meer dan vijftig landen over de hele wereld. Samen bezitten de twee concerns een portfolio van ruim 500 hotels, opgebouwd rond acht merken: NH Hotels, NH Collection, nhow, Tivoli, Anantara, Avani, Elewana en Oaks.

Have a look at the nhow Amsterdam RAI hotel video on the link below:

Favicon for youtu.be nhow amsterdam rai | interior design youtu.be