Recruitmentcampagne 'This is nhow' van NH Hotel Group in de prijzen

Jury beloont onconventionele aanpak van recruitment met drie Magneten

ROTTERDAM, 7 november 2014 – Op donderdagavond 6 november werden in Aalsmeer tijdens de Employer Branding Experience de Magneten uitgereikt, de jaarprijzen voor het beste, meest creatieve werk in arbeidsmarktcommunicatie. De grote winnaar deze avond was NH Hotel Group. De wervingscampagne voor personeel van het in januari 2014 geopende nhow Rotterdam werd beloond met maar liefst drie magneten waaronder één gouden!

De campagne ‘This is nhow’ won in de categorie ‘campagne- en actiesite’, effectiviteit’ en ‘geïntrigeerd’. In deze laatste categorie werd nhow zelfs met Goud beloond, iets wat niet jaarlijks voorkomt. De campagne werd in opdracht van NH Hotel Group ontwikkeld door IN10 Communicatie uit Rotterdam. Onderscheidend aan de campagne was de onconventionele aanpak van recruitment. Een onconventioneel hotelconcept heeft immers personeel met personality nodig en dat vroeg om een andere aanpak.

Scouts en Pioneer Fest
Onderdeel van de campagne waren drie lokale scouts die op pad werden gestuurd om passende personalities te scouten. Zo wierven zij totaal 140 kandidaten die zich op de site www.thisisnhow.com konden aanmelden voor het Pioneer Fest op 18 november 2013. Samen met hun '+1’s' maakten de kandidaten kennis met het nhow concept en de locatie tijdens een party in de -toen nog kale- hotelbar. Dit leidde tot vele enthousiaste sollicitatiegesprekken en uiteindelijk een geweldig team dat nhow tot een succes maakte vanaf het moment dat het hotel op 10 januari 2014 haar deuren opende.

In totaal zijn er 13 Magneten uitgereikt. Andere winnaars van de Magneten zijn Randstad Nederland, Orchestra, Ministerie van Defensie, KPN en Philips.
Nominaties en Magneten zijn te zien op www.sjp.nl.

Over nhow Rotterdam

nhow Rotterdam is na Berlijn (2010) en Milaan (2007) het derde nhow hotel wereldwijd. Het designhotel is gevestigd in het iconische gebouw ‘De Rotterdam’ aan de Wilhelminakade. Het is het eerste en enige hotel dat zowel van binnen als van buiten is ontworpen door gerenommeerd architect OMA/ Rem Koolhaas. Met 278 luxe kamers, negen flexibele meeting zalen, een levendige BAR/KITCHEN met uniek dakterras en een adembenemend uitzicht, is nhow Rotterdam niet alleen de ideale bestemming voor de internationale (zaken)reiziger, maar ook een populaire ontmoetingsplek voor de lokale community. Onder het motto ‘Elevate Your Stay’ is een verblijf in nhow Rotterdam letterlijk en figuurlijk een hoogtepunt voor iedereen die in deze omgeving van Kunst, Architectuur en Hospitality stapt. De BAR van nhow is onlangs verkozen tot ‘Best Hotel Bar of Rotterdam 2014.’

NH Hotel Group is beursgenoteerd in Spanje met ruim 375 hotels in 28 landen in Europa, Afrika en Noord- en Zuid-Amerika. Onder de NH Hotel Group vallen de 3- en 4-sterren urban NH Hotels, de NH Collection flagship hotels, de nhow designhotels en de Hesperia vakantieresorts. Wereldwijd staan meer dan 20.000 medewerkers dag en nacht klaar om de beste service tegen de beste prijs te leveren voor de jaarlijks ruim 16 miljoen gasten. Onlangs werd NH Hotel Group bekroond met een Zoover Award voor Beste Hotelketen 2014. Kijk voor meer informatie op www.nh-hotels.com.