Cinema Culinair keert met Lost in Translation + Rear Window terug naar nhow Rotterdam

GOOD FILM – GOOD DRINKS – GREAT TIMING

Samenvatting
Op vrijdag 3 en zaterdag 4 oktober is Cinema Culinair opnieuw te gast bij het nhow hotel in het grootste gebouw van Nederland op de Kop van Zuid. Het nhow hotel, gevestigd in De Rotterdam, was eerder dit jaar ook al decor voor deze bijzondere filmvertoning, dat wegens succes nu wordt herhaald. Met een uitzicht alsof je in Tokio bent, kijk je naar de film Lost in Translation en proef je tegelijk met de hoofdpersonen van de sake, whisky en andere drankjes uit de film. Of je kijkt met inkijk bij de achterburen naar de Hitchcockklassieker Rear Window. Intenser dan dit kun je deze films niet ervaren. Good film, good drinks, great timing

Alles draait om timing...

Bij Cinema Culinair draait alles om timing. Dat geldt voor eetfilms als Estômago, Tampopo en La Grande Bouffe, maar voor een drankjesproeverij als Lost in Translation en Rear Window. Voor iedereen staan er 5 genummerde kleine flesjes, met daarin de drankjes uit de film. Tijdens de film krijg je steeds een seintje wanneer je welk flesje mag uitschenken. Zodat je samen met de hoofdpersonen proost en proeft.

Lost in Translation

Lost in Translation neemt je mee naar het anonieme en vervreemdende Tokio, waar filmster Bob Harris (Bill Murray) een commercial draait voor whiskymerk Suntori. De twintiger Charlotte (Scarlett Johansson) logeert in hetzelfde vijfsterrenhotel. Bob en Charlotte lopen elkaar tegen het lijf, trekken Tokio in en proeven ondertussen van bijzondere drankjes. Tegelijk met jou dus. Welke drankjes verklappen we nog niet, maar Suntory’s Yamazaki whisky zit er natuurlijk bij.

Rear Window

Hou je van spanning en de klassieke filmstijl uit de 50s? Pak die kans om te proosten met Grace Kelly en James Stewart terwijl kijkt naar Rear Window van Hitchcock. Ook hier hele mooie drankjes, inclusief een perfecte Bowmore whisky. Drie drankjes zijn met alcohol en twee zonder. Natuurlijk ook een fijne snack in de film. Genomineerd voor vier Oscars en in de top 40 van beste films aller tijden.

De setting... Net als in de film

nhow in De Rotterdam – het grote gebouw van Rem Koolhaas op de Kop van Zuid - is de ultieme plek voor het beleven van deze films. Hoog boven Rotterdam met een uitzicht alsof je in Tokio bent of met inkijk bij de achterburen. Heb je dit architectonische gebouw nog niet van binnen gezien? Pak dan nu je kans.

Over nhow Rotterdam

nhow Rotterdam is na Berlijn (2010) en Milaan (2007) het derde nhow hotel wereldwijd. Het designhotel is gevestigd in het iconische gebouw ‘De Rotterdam’ aan de Wilhelminakade. Het is het eerste en enige hotel dat zowel van binnen als van buiten is ontworpen door gerenommeerd architect OMA/ Rem Koolhaas. Met 278 luxe kamers, negen flexibele meeting zalen, een levendige BAR/KITCHEN met uniek dakterras en een adembenemend uitzicht, is nhow Rotterdam niet alleen de ideale bestemming voor de internationale (zaken)reiziger, maar ook een populaire ontmoetingsplek voor de lokale community. Onder het motto ‘Elevate Your Stay’ is een verblijf in nhow Rotterdam letterlijk en figuurlijk een hoogtepunt voor iedereen die in deze omgeving van Kunst, Architectuur en Hospitality stapt. De BAR van nhow is onlangs verkozen tot ‘Best Hotel Bar of Rotterdam 2014.’

nhow Rotterdam is één van de ruim 375 hotels van de NH Hotel Group.

Kaartjes

Kaartjes kosten 24,95 euro per persoon (voorverkoop) en zijn te bestellen op: www.cinemaculinair.nl De film+drinks voorstellingen zijn op vrijdag 3 oktober en zaterdag 4 oktober en starten rond half 9. De vertoning duurt ongeveer 2 uur, daarvoor of daarna kun je nog terecht in de bar of het restaurant van het hotel.