NH Hotel Group presenteert een bijzondere categorie hotels: NH Collection

Lancering gevierd tijdens officiële opening NH Collection Palazzo Barocci in Venetië

Samenvatting
Op vrijdag 18 juli 2014 is het vernieuwde NH Collection Palazzo Barocci hotel in Venetië officieel geopend. Dit exclusieve, 59-kamers tellende boutique hotel, direct aan het Canal Grande en bij de Rialtobrug in Venetië, is één van de eerste hotels die gelanceerd wordt onder de merknaam NH Collection. NH Collection is het premium merk binnen de nieuwe merkstrategie van NH Hotel Group, die onderdeel is van een strategisch vijfjarenplan. NH Collection is speciaal voor de zakelijke- en vrijetijdsreiziger die zoekt naar producten en services op topniveau en wil verblijven op strategische locaties in wereldsteden. Eind 2014 heeft NH Hotel Group 33 NH Collection hotels in het portfolio in Spanje, Italië, Mexico, Argentinië en Tsjechië. In 2015 zal dit aantal doorgroeien tot 42.

Met de opening van NH Collection Palazzo Barocci in Venetië is het NH Collection merk van NH Hotel Group officieel gelanceerd. Het iconische hotel in het hart van de stad heeft is hiermee één van de paradepaardjes van het NH Collection merk. Federico González Tejera, CEO van NH Hotel Group, en José María Basterrechea, Managing Director van Business Unit Italië, benadrukten tijdens de opening het belang van het NH Collection-merk in de strategie van het bedrijf. De hotels in het NH Collection portfolio, die vallen in het 'upper-upperscale' segment, bieden de hoogste niveaus van gastvrijheid en brengen de reiziger ultiem comfort dat tegemoetkomt aan de verwachtingen van de gast en deze zelfs overtreft.

Met persoonlijk afgestemde services, hoogwaardige producten en oog voor detail zijn de NH Collection hotels dé bestemmingen in een wereldstad. Gasten die verblijven in een NH Collection hotel kunnen genieten van comfortabele kamers met onder meer exclusieve badproducten, professionele föhns en Nespresso koffiemachines. Daarnaast zijn er vele aanvullende services, waaronder express laundry, kranten op de kamers, high-speed WiFi, fitnessfaciliteiten, uitgebreid ontbijten tot laat in de ochtend en late check-out.

Vijfjarenplan

NH Collection is het premium merk van NH Hotel Group en is onderdeel is van het strategisch vijfjarenplan. Dit plan is begin 2014 gepresenteerd en omvat onder meer de vernieuwde merkstrategie, die als doel heeft om duidelijk onderscheid te maken tussen de verschillende concepten van NH Hotel Group. Onder de NH Hotel Group vallen de 3- en 4-sterren urban NH Hotels, de nhow designhotels, de Hesperia vakantieresorts en de NH Collection flagship hotels.

Momenteel heeft NH Hotel Group 23 NH Collection hotels in Spanje, Italië, Mexico, Argentinië en Tsjechië. Eind 2014 zullen dit er 33 zijn in deze landen en in 2015 zal dit aantal doorgroeien naar 42. De opening van NH Collection Palazzo Barocci is het symbolische begin hiervan.

"Met grote trots presenteren we deze nieuwe categorie NH Collection hotels. Door het gebruik van hoogwaardige producten en services en een verregaand oog voor detail creëren we een echt bijzondere ervaring voor onze gasten," zegt Federico González Tejera, CEO van NH Hotel Group.

Managing Director van Business Unit Italië, José María Basterrechea, beaamt dit:
"De officiële opening van het nieuwe NH Collection Palazzo Barocci in Venetië is dé mijlpaal voor het NH Collection merk. We zijn trots dat we een hotel van dit kaliber in ons portfolio hebben. Het hotel vertegenwoordigt de waarden van het merk perfect en zal toonaangevend zijn in Italië en ver daarbuiten."

Traditie en innovatie

NH Collection Palazzo Barocci is een elegant boutique hotel met moderne faciliteiten. Gesitueerd aan het Canal Grande en bij de Rialtobrug is het karakteristieke pand de perfecte locatie om de stad te ontdekken. Het hotel heeft een privé-aanlegsteiger voor gasten die per boot of gondel arriveren. De 59 kamers zijn opgedeeld in verschillende categorieën en kijken uit op het Canal Grande of de Canaletto tuin, allen voorzien van hoogwaardige inrichting en services. Daarnaast zijn er verschillende restaurants, inclusief een bar-café, een cocktailbar en een loungebar met terras in de tuin.

NH Hotel Group is beursgenoteerd in Spanje met ruim 375 hotels in 28 landen in Europa, Afrika en Noord- en Zuid-Amerika. Onder de NH Hotel Group vallen de 3- en 4-sterren urban NH Hotels, de NH Collection flagship hotels, de nhow designhotels en de Hesperia vakantieresorts. Wereldwijd staan meer dan 20.000 medewerkers dag en nacht klaar om de beste service tegen de beste prijs te leveren voor de jaarlijks ruim 16 miljoen gasten. NH Hotel Group wil binnen 5 jaar in de top-2 staan van hotelketens die zowel zakelijke- als privéreizigers overwegen op het moment dat zij een reis plannen. Hiertoe wordt op grote schaal geïnvesteerd in faciliteiten, IT en trainingen. Onlangs werd NH Hotel Group bekroond met een Zoover Award voor Beste Hotelketen 2014.
Kijk voor meer informatie op www.nh-hotels.com.