Genieten op grote hoogte: de mooiste rooftop bars en terrassen bij NH hotels om bij weg te dromen

Hoofddorp, 22 september 2020 – Rooftop bars zijn de ultieme plek om van een stad te genieten. Met een cocktail in de hand en een bijzonder uitzicht over je favoriete stad: zo doen wij dat bij NH hotels het liefst. Niet alleen in de zomer zijn dit hotspots: ook in het najaar zijn het fijne plekken om te vertoeven. Heaters, warme chocolademelk en dekens maken het gezellige plekken om een koelere avond door te brengen. Daarom stelden wij een lijst met de ultieme rooftop bars samen. Om bij weg te dromen of om wellicht binnenkort te bezoeken in je eigen stad of tijdens een stedentrip in een andere Europese (hoofd)stad.

T_NH_nhow-rotterdam_099.jpg

De havenstad van bovenaf: nhow Rotterdam

In de skyline van Rotterdam valt een gebouw in het bijzonder op, die design, kunst en avant-gardistische architectuur combineert. Vanaf de zevende verdieping van het nhow Rotterdam hotel kijkt het grote terras uit over de Erasmusbrug, de grootste van West-Europa, en de architectuur van de stad. Dit terras is de plek bij uitstek om op een zonnige dag met een glas wijn bij te praten met vrienden. Het is een ontmoetingsplek voor zowel hotelgasten als locals. Tevens is deze rooftopbar regelmatig het toneel voor yogalessen, DJ avonden en andere activiteiten.

T_NH_collection-lisboa-liberdade_167_low.jpg

Lissabon vanuit een ander perspectief: NH Collection Lisboa Liberdade

Het terras van NH Collection Lisboa Liberdade, bekend als ‘Penthouse by NH’, eert een stad die onder meer bekend staat om zijn spectaculaire uitzichten. Vanaf de 11e verdieping van dit moderne hotel, gelegen aan de elegante Avenida de Liberdade, kijk je uit over het San Jorge kasteel met de rivier de Taag op de achtergrond. Naast het zwembad heeft het dakterras van het hotel een open ruimte waar je tot na middernacht onder de sterrenhemel kunt eten en drinken van het menu van Diego Cabrera, de bekende Argentijnse barman

T_NH_collection-fori-imperiali_053.jpg

Een historisch uitzicht op een geheime plek: Secret View - Cocktail Bar in NH Collection Roma Fori Imperiali

We reizen door naar de Italiaanse hoofdstad om daar prachtige archeologische schatten te ontdekken. Het hotel NH Collection Roma Fori Imperiali heeft een bar op het dakterras van de zesde verdieping met uitzicht op enkele van de meest spectaculaire locaties in Rome: de zuil van Trajanus, de keizerlijke fora, het altaar van het vaderland, het nationale monument voor Victor Emmanuel II ('Complesso del Vittoriano') en de prachtige koepels van de Romaanse kerken. ‘Secret View - Cocktail Bar’ heeft een gastronomisch aanbod van de beroemde Italiaanse chef-kok Natale Giunta, die heerlijke gerechten maakt uit de Siciliaanse en Romeinse regionale keuken op basis van lokale producten.

Rooftops_nhow Berlin.jpg

Een vernieuwende blik op Berlijn: nhow Berlin

In een van de culturele hoofdsteden van Europa is nhow Berlin een ontmoetingsplaats geworden voor muziek-, design-, kunst- en modeliefhebbers dankzij de unieke locatie en de tentoonstellingen en concerten die er regelmatig georganiseerd worden. Het terras van het hotel, met directe toegang tot rivier de Spree, strekt zich uit langs de zuid- en westzijde van het hotel. Het is een ideale plek om achterover te leunen en te ontspannen bij het geluid van het water op de achtergrond, terwijl je geniet van een cocktail en streetfood.

Rooftops_Brussels.jpg

De stad van kunst, geschiedenis en prachtige uitzichten: NH Collection Brussels Centre

Niet alleen de stad Brussel ademt historie: als je NH Collection Brussels Centre betreedt, passeer je meteen een prachtige gevel in art deco-stijl. Deze elegantie zet zich eenmaal boven voort met een prachtig uitzicht over de stad. Op het dakterras begin je de dag goed met een heerlijk ontbijt of sluit je een dag winkelen en bezoeken van Brusselse bezienswaardigheden af met een drankje terwijl je honderden lichtjes ziet ontsteken.

RT_NH_nhow-amsterdam-rai_048_med.jpg

Uitzicht in alle windrichtingen: nhow Amsterdam RAI

De Culture’s Hub, zo wordt de nieuwe Amsterdamse hotspot ook wel genoemd. Dit zie je ook terug op de drie terrassen van nhow Amsterdam RAI, elk met uitzicht op een ander deel van de stad. Begin de dag goed met een uitgebreid ontbijt op de 17e verdieping en een panoramisch vergezicht van Amsterdam. Na het eten kunnen meteen de sportschoenen aan voor een sportles, waarmee een mix van locals en reizigers zich vermengd. Je snapt meteen waarom dit de ‘place to be’ is.

View.jpg

Het gastronomisch hoogtepunt van Eindhoven: VANE Skybar

Of je nu een rasechte Eindhovenaar bent of niet: bij VANE Skybar in NH Collection Eindhoven Centre moet je geweest zijn. Heerlijke cocktails samengesteld door gerenommeerd bartender Tess Posthumus en bites van chef Casimir Evens: de perfecte ingrediënten voor een perfecte avond. Bij VANE zie je de lichtstad van ongekende hoogte en waan je je in de sferen van een kosmopolitische metropool zonder daarbij de hartelijkheid van Brabant te verliezen.

NH Hotel Group is een gevestigde multinationale speler en een toonaangevende operator van hotels op stedelijke locaties in Europa en Amerika. NH Hotel Group exploiteert meer dan 350 hotels. Sinds 2019 werkt de onderneming samen met Minor Hotels aan de integratie van hun hotelmerken onder één overkoepelend bedrijfsmerk met aanwezigheid in meer dan vijftig landen over de hele wereld. Samen bezitten de twee concerns een portfolio van ruim 500 hotels, opgebouwd rond acht merken: NH Hotels, NH Collection, nhow, Tivoli, Anantara, Avani, Elewana en Oaks. Bezoek onze newsroom voor persberichten en afbeeldingen in hoge resolutie.