Feel Safe at NH: Veilig vergaderen van A tot Z

NH Hotel Group levert aangepaste ‘customer journey’ voor vergaderingen en evenementen

Amsterdam, 2 juli 2020. Feel Safe at NH voor MICE (Meetings, Incentives, Congresses and Exhibitions) van NH Hotel Group stelt planners, klanten, reizigers en medewerkers in staat weer veilig vergaderingen en evenementen te organiseren. De compleet nieuwe ‘customer journey’ voor vergaderingen en evenementen begint met een vooraf geplande aankomst voor groepen, geavanceerde reinigings- en desinfectieprotocollen, een aangepaste eet- en drink ervaring  en eindigt met op maat gemaakte evenementen. In al deze processen speelt digitale innovatie een grote rol. Dankzij deze digitale services kan men o.a. een rondleiding door het hotel krijgen zonder de locatie fysiek te hoeven te bezoeken en kunnen er bijeenkomsten worden georganiseerd waarbij zowel personen op locatie als online deelnemen (hybride). Al deze ervaringen zijn te zien in deze video.

Feel Safe at NH_MICE (Copyright NH Hotel Group).png
  • png

Maarten Markus, Managing Director Northern Europe, legt uit: “Reisbeperkingen worden momenteel in heel Europa opgeheven en we mogen weer met meerdere mensen in een ruimte zijn. De MICE-markt is een belangrijk segment voor Noord-Europa met belangrijke hotels in Duitsland, Oostenrijk en Nederland. Onze aanpak is er een van 360 graden, waarbij we vergaderzalen en openbare ruimtes na elke vergadering en pauze desinfecteren, flexibele opties voor F&B hebben en digitale tools gebruiken zoals mobiele gastdiensten en hybride vergaderingen om de veilige en uitstekende service te bieden die gasten en klanten gewend zijn van NH Hotel Group. Ik ben ervan overtuigd dat we met Feel Safe at NH in staat zijn om zakelijke klanten terug te verwelkomen in onze hotels. ”

Aangepaste opstellingen in lijn met sociale afstandsnorm

Om drukte in de gemeenschappelijke ruimtes te voorkomen, zullen de aankomst en het vertrek van groepen vooraf worden gepland. Bij de ingang van alle zalen is daarnaast desinfecterende handgel aanwezig. In het geval dat niet alle aanwezigen fysiek kunnen deelnemen aan de meeting, is er ook de mogelijkheid om hybride meeting te organiseren: een concept dat niet helemaal nieuw is, maar voor de huidige situatie geperfectioneerd is en nu nog gemakkelijker in gebruik. Een hybride meeting vormt een brug tussen fysieke en digitale aanwezigheid, waarbij een deel van de groep in de vergaderruimte zit en anderen meedoen via videocall of livestream.

Digitaal plannen

NH Hotel Group biedt een verscheidenheid aan digitale tools die fysiek contact beperken en het gemakkelijk maken om vergaderingen en evenementen te plannen en uit te voeren. Met de ‘360 ​​Degrees Virtual Tour’ is het mogelijk om digitaal een hotel te bezoeken en de vergaderruimte te bekijken voordat een evenement gepland wordt. Naast deze tool biedt de ‘3D Virtual Planner’ alle aanvullende informatie, waaronder plattegronden, specifieke eigenschappen van de vergaderruimten, details over meubilair, technische mogelijkheden en een interactieve 3D-meetingplanner.

Eten en drinken tijdens het nieuwe normaal

Om risico’s tot een minimum te beperken, zijn de processen voor het bestellen, bereiden, leveren en consumeren van en de betaalmethodes voor eten en drinken in al de hotels aangepast. NH Hotel Group vraagt ​​gezondheidscertificaten van haar leveranciers en een leveringsproces onder strikte controleprotocollen. In het geval van evenementen zullen menu's en processen worden aangepast, met speciale aandacht voor de tafelopstelling om aan de sociale afstandsnormen te voldoen. De traditionele buffetservice wordt vervangen door nieuwe lunchmogelijkheden, zoals bijvoorbeeld een lunchbox, of een buffet met individueel verpakte porties.

- Einde persbericht -

NH Hotel Group is een gevestigde internationale speler en een toonaangevende operator van hotels op stedelijke locaties in Europa en Amerika. NH Hotel Group exploiteert meer dan 350 hotels. Sinds 2019 werkt de onderneming samen met Minor Hotels aan de integratie van hun hotelmerken onder één overkoepelend bedrijfsmerk met aanwezigheid in meer dan vijftig landen over de hele wereld. Samen bezitten de twee concerns een portfolio van ruim 500 hotels, opgebouwd rond acht merken: NH Hotels,NH Collection, nhow, Tivoli, Anantara, Avani, Elewana en Oaks.

Persberichten en afbeeldingen in hoge resolutie vind je op nhhotels.pr.co.

NH Hotel Group

Persafdeling Benelux