Christian Rothbauer van NH Hotel Group verruilt Wenen voor Amsterdam als General Manager van het nieuwe NH Collection Amsterdam Flower Market

Christian Rothbauer.jpg

Christian Rothbauer begon zijn loopbaan met stages en functies in hotels over de hele wereld, variërend van het Waldorf Astoria in New York tot het historische Bayerischer Hof in München. Op jonge leeftijd wilde hij liftjongen worden en gaandeweg stuurde hij zijn ambities bij. In 2015 ging Christian bij NH Hotel Group aan de slag als Assistant General Manager bij NH Collection Wien Zentrum. Uiteindelijk ontwikkelde hij zich tot Cluster General Manager. In deze functies was hij betrokken bij het openingsproces van het eerste

NH Collection hotel in Oostenrijk, de implementatie van de rebranding en de commerciële strategieën. Na vier jaar bij NH Hotel Group heeft Christian de stad Wenen verruild voor het bruisende Amsterdam.

“Ik vind het geweldig om de dagelijkse leiding te hebben over NH Collection Amsterdam Flower Market. De locatie, en vooral het interieur van de ontbijtzaal, is een typisch voorbeeld van de Amsterdamse School architectuur die sinds de opening in 1929 bewaard is gebleven. In dit iconische gebouw is de historie nog volop aanwezig,” aldus Rothbauer. “Het belangrijkst zijn de mensen die hier werken. We mogen dan een prachtig hotel bieden, het zijn onze medewerkers die op een unieke wijze bijdragen aan het plezierige verblijf waaraan de hotelgasten nog vaak zullen terugdenken.”

Herman Klok, Regional Director Operations, Amsterdam, Verenigd Koninkrijk en Zwitserland van

NH Hotel Group, is ervan overtuigd dat Christian Rothbauer de juiste General Manager voor het nieuwe

NH Collection hotel in de hoofdstad is. “In zijn vorige functies heeft Christian bewezen verwachtingen te overtreffen, precies wat we bij het merk NH Collection nodig hebben. Hij kan zich goed verplaatsen in de gast. Bovendien heeft hij oog voor detail. Met Christian aan het roer weten we zeker dat het hotelteam een uitzonderlijke ervaring biedt.”

Over NH Collection Amsterdam Flower Market

NH Collection Amsterdam Flower Market is voor toeristen ideaal gelegen op een aantrekkelijke plek in het centrum van Amsterdam, te midden van de belangrijkste bezienswaardigheden, winkelstraten en het uitgaansgebied. De 233 kamers van het hotel ademen de sfeer van de stad: bedrijvig en kosmopolitisch. Vooral de kleurrijke nabijgelegen Bloemenmarkt komt terug in het moderne interieur van de openbare ruimten, waar bloemen de belangrijkste inspiratiebron vormen.

Met ruim 350 hotels is NH Hotel Group een internationale speler en toonaangevende operator van hotels in Europa en Amerika. Sinds 2019 werkt NH Hotel Group samen met Minor Hotels aan de integratie van hun hotelmerken onder één overkoepelend bedrijfsmerk dat inmiddels in meer dan vijftig landen over de hele wereld vertegenwoordigd is. Samen hebben de twee groepen meer dan 500 hotels in hun portefeuille, die in acht merken zijn ondergebracht: NH Hotels, NH Collection, nhow, Tivoli, Anantara, Avani, Elewana en Oaks.

Kijk voor meer informatie en afbeeldingen op nhhotels.pr.co en onze profielen op de sociale media. Ga voor de teaservideo over NH Collection Amsterdam Flower Market naar: https://youtu.be/Ihm5xm_K2Bk.