NH Hotel Group breidt NH Collection hotel portfolio uit in de hoofdstad: NH Collection Amsterdam Flower Market opent in mei 2019

Modern, industrieel interieur design geïnspireerd op de stad Amsterdam en de Bloemenmarkt

Hoofddorp, 10 december 2018. Op vrijdag 30 september zijn de laatste hotelgasten van NH Carlton Amsterdam op symbolische wijze uitgezwaaid en is het startsein gegeven voor een verbouwing. Van 1 december 2018 tot 1 mei 2019 is het hotel gesloten en ondergaat het een grondige renovatie. Het vernieuwde hotel zal in mei 2019 onder de nieuwe naam NH Collection Amsterdam Flower Market heropenen.

NH Collection Amsterdam Flower Market Press Event 30 November 2018 Maarten Markus.jpg
NH Collection Amsterdam Flower Market Press Event 30 November 2018 01.jpg

Maarten Markus, Managing Director Northern Europe van NH Hotel Group, gaf vorige week het startsein voor de renovatie door een muur in NH Carlton Amsterdam door te breken. Hij creëerde daarmee toegang tot een ruimte waarin de buitengewone hotelervaring van het nieuwe NH Collection hotel kon worden beleefd en waarbij alle zintuigen werden geprikkeld.

De genodigden kon proeven, ruiken, zien en horen wat het toekomstige NH Collection Amsterdam Flower Market de hotelgast op het gebied van service, interieur en gastronomie te bieden heeft. Tijdens deze ceremonie werd officieel het einde van het 90-jarige ‘Carlton hotel’ met haar rijke geschiedenis aangekondigd en een nieuw hoofdstuk voor de toekomst ingeluid. Daarna kon het publiek de toekomstige hotelkamer bezichtigen.

Maarten benadrukt: “Het NH Collection Amsterdam Flower Market is ideaal voor de nieuwe generatie reiziger. Deze drukbezette avonturier kan bij ons inspiratie en authentieke ervaringen op doen vanuit een toplocatie middenin de stad. De Bloemenmarkt, het Rembrandtplein, winkelstraten en uitgaansgelegenheden liggen op loopafstand. Naast de persoonlijke aandacht, hoogstaande services en faciliteiten die alle NH Collection hotels bieden, zal er extra aandacht voor tijdbesparende services zijn, zoals FASTPASS, de combinatie van drie nieuwe digitale services: Online Check-in, Choose your room en Online Check-out.”

De Bloemenmarkt en de stad Amsterdam als inspiratiebron

NH Collection Amsterdam Flower Market, wordt een nieuwe hotspot voor de drukke, urban toerist in het centrum van Amsterdam, dichtbij toeristische bezienswaardigheden, winkels en het nachtleven. De 233 kamers van het hotel zijn een echte reflectie van de stad: industrieel en kosmopolitisch. De sfeer van de stad, en vooral de fleurige Bloemenmarkt, wordt doorgetrokken naar het moderne interieur van de gemeenschappelijke ruimtes. Door een variatie aan kleuren, materialen, texturen en enorme bloemenprints is het hoteldesign als een kleurrijk boeket.

NHCollectionAmsterdamFlowerMarket_Reception.jpg
NHCollectionAmsterdamFlowerMarket_theLobby2.jpg
NHCollectionAmsterdamFlowerMarket_GuestRoom2.jpg
NHCollectionAmsterdamFlowerMarket_GuestRoom3.jpg

Uitbreiding van het NH Collection merk

NH Collection, het premium merk van hotelketen NH Hotel Group, groeit.  Er zijn op dit moment 75 NH Collection hotels wereldwijd, waarvan vier in Nederland, verdeeld over Amsterdam en Eindhoven. NH Collection Amsterdam Flower Market wordt het vierde NH Collection hotel in Amsterdam, een prachtige aanvulling op het portfolio bestaande uit het historische NH Collection Doelen aan de Amstel, NH Collection Barbizon Palace vlakbij Station Amsterdam Centraal en NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky op de Dam.

In 2019 wordt NH Collection Antwerp Centre in de trendy diamantenwijk geopend. Dit wordt het eerste NH Collection hotel in de Belgische stad Antwerpen. Daarnaast staat in 2019 de opening van NH Collection München Bavaria gepland.

De video van het event vindt u hier https://youtu.be/TKQlMcEkcoQ:

NH Collection Amsterdam Flower Market press event