NH Hotel Group herdefinieert de hotelbeleving en verhoogt de veiligheid in hotels met de lancering van Feel Safe at NH

LOGO FEEL SAFE__SAFE NH.png
  • png

·

Hoofddorp, 20 mei 2020 – NH Hotel Group, een gevestigde internationale speler en een toonaangevende operator

Maarten Markus, Managing Director Northern Europe, benadrukt: “Met Feel Safe at NH hebben we een antwoord gevonden op de prangende vraag hoe een hotelverblijf in het ‘nieuwe normaal’ veilig en een aangename reiservaring kan zijn. De strategische samenwerking met SGS stelt ons in staat onze hotels te heropenen en tegelijkertijd maximale hygiëne en veiligheid voor onze gasten en medewerkers te kunnen garanderen. Digitale oplossingen zoals FASTPASS en het aanbieden van digitale services helpen ons om onze hotels klaar te maken voor een nieuwe toekomst en zo onze vooruitstrevende rol binnen de hotellerie te behouden.”

Geavanceerde digitale services

NH Hotel Group geeft hotelgasten de mogelijkheid om gebruik te maken van vooruitstrevende technologische services, om zo de interactie tussen mensen zo minimaal mogelijk te houden. Deze services zijn bijvoorbeeld:

·       FASTPASS: een combinatie van drie innovatieve services - Online Check-in, Choose Your Room and Online Check-out – die ervoor zorgt dat de gast complete controle heeft over zijn/haar verblijf.

·       Mobile Guest Services: alle informatie over het hotel en de beschikbare services worden in digitale vorm aangeboden, evenals de mogelijkheid om bestellingen voor roomservice of de minibar via een mobiel apparaat te plaatsen.

·       Instant Communication Channel: voor directe communicatie met een medewerker van het hotel.

Vernieuwde schoonmaak- en desinfectieregelingen

NH Hotel Group heeft de hygiëne- en reinigingsprotocollen in haar hotels aangescherpt. De nieuwe regels zijn opgesteld in overeenstemming met de richtlijnen van de Wereldgezondheidsorganisatie en de lokale regelgeving. Deze protocollen zijn ook door SGS herzien en aangepast aan de nieuwe realiteit. Volgens deze normen zullen gemeenschappelijke ruimtes waar veel mensen komen, zoals de receptie, lobby, gangen, toiletten, restaurants en andere gemeenschappelijke ruimtes in het hotel worden gedesinfecteerd in lijn met protocollen en op basis van medische voorbeelden op het gebied van frequentie van schoonmaak en type schoonmaakproducten.

Serveren van eten en drinken

Om risico’s tot een minimum te beperken, zijn de processen voor het bestellen, bereiden, leveren en consumeren van en de betaalmethodes voor eten en drinken in al de hotels aangepast. NH Hotel Group hanteert met leveranciers een leveringsproces met strikte controleprotocollen. Verder zijn de normen voor voedselverwerking en serveeropties bijgewerkt om menselijke handelingen te minimaliseren en zullen diensten zoals roomservice, à la carte of afhalen vaker worden ingezet. In het geval van evenementen  zijn er nieuwe presentatieopties ontwikkeld, die het risico van infectie tot een minimum beperken.

Sociale afstandsnormen

In de gemeenschappelijke ruimtes van het hotel zijn speciale markeringen geplaatst om iedereen eraan te herinneren een veiige afstand te handhaven en mensenmassa’s te voorkomen, zoals aanbevolen door de lokale overheid. Meubels en ruimtes worden opnieuw ingericht om te voldoen aan sociale afstandsnormen. Daarnaast zullen de teams in hotels worden opgeleid om  gasten te helpen deze voorschriften in alle ruimtes te volgen.

Veiligheidsprotocollen- en middelen

Medewerkers zullen altijd de materialen hebben om zichzelf en de gezondheid van gasten maximaal te beschermen, zoals maskers, handschoenen en geautoriseerde hydro-alcoholische gels. Daarnaast zullen elementen voor het behoud van de veiligheid en hygiëne van vergader- en evenementenruimtes - zoals plexiglas schermen bij de receptie - indien nodig beschikbaar zijn voor werknemers, gasten of leveranciers. Hotels bieden beschermende middelen aan voor de persoonlijke veiligheid van onze gasten, medewerkers en leveranciers, zoals gezichtsmaskers, handschoenen en desinfecterence handgel. Alle hotelmedewerkers hebben toegang tot de middelen die nodig zijn om hun werk met maximale gezondheidsgaranties uit te voeren.

Protocollen voor waterzuivering en luchtkwaliteit

Oppervlaktes worden extreem schoon gehouden en lucht- en waterzuiveringssystemen zullen nog vaker dan normaal worden gecontroleerd, waarbij onder meer HVAC-protocollen (warmte, ventilatie en airconditioning) worden herzien en aangescherpt. Hotels zullen de controle van de waterdesinfectie en, metde zomer in aantocht, de kwaliteit van het water in de zwembaden en andere waterbronnen vaker inspecteren.

City Connection informatiepunt

De hotelteams op alle bestemmingen zijn getraind om gasten te helpen bij het lokaliseren van onder meer ziekenhuizen, doktersposten en apotheken. Ze zullen ook veilige opties voor transport op basis van lokale voorschriften kunnen aanbevelen. Bovendien zullen gasten gebruik kunnen maken van de desinfectievoorzieningen die beschikbaar zijn in andere NH-hotels in de stad waar ze verblijven, zoals het gebruik van desinfecterende handgels of andere persoonlijke beschermingsmiddelen, evenals toegang tot eet- en drinkgelegenhedenin andere hotels, die voldoen aan onze stricte protocollen.

Gezondheids- en veiligheidsprotocollen voor medewerkers

In overeenstemming met alle eisen van de lokale overheid en om de gezondheid van eenieder te beschermen, zullen de medewerkers van NH Hotel Group voortdurend worden getraind in gezondheidsprotocollen en procedures. Daarnaast zullen we protocollen voor vroegtijdige detectie en actieplannen implementeren in het gevalvan zorgen over de gezondheid van een gast. In dit geval zal het hotel de gast isoleren, hem of haar voorzien van beschermende uitrusting om overdracht van de ziekte te voorkomen, contact opnemen met de lokale medische diensten en de logistiek organiseren om hem of haar, indien nodig, naar een arts of ziekenhuis te brengen.

Introductie van een veiligheidsmanager in het hotel

Elk NH hotel heeft een expert in het nieuwe Feel Safe at NH-bedrijfsproces. Deze veiligheidsmanager is verantwoordelijk voor de uitvoering van dit plan en voor de training van medewerkers. Ten slotte is hij of zij verantwoordelijk voor het toezicht op het milieuvriendelijke en verantwoorde gebruik van beschermende materialen.

Gezondheidsinspectie certificaat

Onlangs kondigden NH Hotel Group en SGS aan een samenwerking aan te zijn gegaan voor een project dat de gezondheidsprotocollen die van toepassing zijn op de activiteiten van de hotels van de keten herdefinieert en uitbreidt. Op deze manier kunnen deze bij heropening worden aangemerkt als schoon en veilig. De nieuwe processen, waaronder de herziening en aanpassing van alle hygiëne- en desinfectieprotocollen van de faciliteiten, specifieke training voor werknemers en controle van de maatregelen, zullen in de hotels worden geïmplementeerd, zodat ze klaar zijn om hun keurmerk/certificering te ontvangen als ze hun deuren heropenen. Met onmiddellijke ingang zijn NH Collection Barbizon Palace in Amsterdam en NH Nacional in Madrid de eerste hotels waar het bedrijf in samenwerking met SGS deze gezondheidsnormen zal toepassen om te worden gecertificeerd.

Feel Safe at NH_ NH Collection Barbizon Palace.jpg

- Einde persbericht -

NH Hotel Group is een gevestigde internationale speler en een toonaangevende operator van hotels op stedelijke locaties in Europa en Amerika. NH Hotel Group exploiteert meer dan 350 hotels. Sinds 2019 werkt de onderneming samen met Minor Hotels aan de integratie van hun hotelmerken onder één overkoepelend bedrijfsmerk met aanwezigheid in meer dan vijftig landen over de hele wereld. Samen bezitten de twee concerns een portfolio van ruim 500 hotels, opgebouwd rond acht merken: NH Hotels,

NH Collection, nhow, Tivoli, Anantara, Avani, Elewana en Oaks. Persberichten en afbeeldingen in hoge resolutie vind je op nhhotels.pr.co.

NH Hotel Group

Persafdeling Benelux   Tel: +31 (0)6 21 28 05 81